Dirk Kuijt, een voormalige voetballers en nu assistent-trainer, reflecteert op zijn gemiste kansen in de trainerscarrière. In een interview met Rob Jansen in de podcast '1 op 1 met Rob Jansen' deelt hij zijn gedachten over de twee keer dat hij de kans had om assistent-trainer te worden onder Arne Slot, eerst bij AZ en later bij Feyenoord. Hij erkent dat hij in beide gevallen een fantastische leerschool had kunnen zijn, maar erkent ook dat hij te emotioneel reageerde toen hij niet de nieuwe trainer van Feyenoord werd.
Kuijt geeft aan dat hij in zijn trainerscarrière keuzes heeft gemaakt die hij anders zou doen. Hij had de kans om assistent van Slot te worden bij AZ, maar besloot dat hij niet klaar was voor die rol. Hij erkent dat hij te emotioneel en te boos reageerde toen hij niet de trainer van Feyenoord werd, wat hij als onrechtvaardig beschouwde. Hij had ook de optie om assistent van Slot te worden bij Feyenoord, maar besloot dat hij niet klaar was voor die uitdaging.
Kuijt geeft aan dat hij in zijn trainerscarrière nog steeds aan het leren is en dat hij zijn keuzes reflecteert. Hij erkent dat hij in het verleden te emotioneel was en dat hij nu meer focus legt op zijn ontwikkeling als trainer. Hij geeft aan dat hij in het verleden te snel conclusies trok en dat hij nu meer tijd neemt om zijn beslissingen te overwegen.
In het interview deelt Kuijt ook zijn gedachten over de uitdagingen van het trainersvak. Hij geeft aan dat het een uitdagende rol is en dat hij nog steeds aan het leren is. Hij erkent dat hij nog steeds veel te leren heeft en dat hij zich blijft ontwikkelen als trainer. Hij geeft aan dat hij zich richt op het verbeteren van zijn vaardigheden en het ontwikkelen van zijn team.
Kuijt geeft aan dat hij zich richt op het verbeteren van zijn vaardigheden en het ontwikkelen van zijn team. Hij erkent dat hij nog steeds veel te leren heeft en dat hij zich blijft ontwikkelen als trainer. Hij geeft aan dat hij zich richt op het verbeteren van zijn vaardigheden en het ontwikkelen van zijn team. Hij geeft aan dat hij zich richt op het verbeteren van zijn vaardigheden en het ontwikkelen van zijn team. Hij geeft aan dat hij zich richt op het verbeteren van zijn vaardigheden en het ontwikkelen van zijn team.